Nieuws Maart 2023

12, 9 of 6

12 punten verschil als Barça wint. Kampioenschap!!

9 punten verschil bij een gelijkspel. Nog alle kans.

6 punten verschil bij verlies van Barça. Real komt gevaarlijk dichtbij.

Een 6-punten wedstrijd. Met nog 12 wedstrijden te gaan. Helaas ontbreken Pedri en Dembélé. Het is voor Xavi de 1e keer dat hij als trainer in Spotify Camp Nou het opneemt tegen Real.

De spelers dragen een speciaal shirt: met het Motomami logo van zangeres Rosalia.

De selectie: Ter Stegen, Araújo, Busquets, Gavi, Lewandowski, Ansu Fati, Ferran, Iñaki Peña, Christensen, Alonso, Alba, Kessie, Roberto, Frenkie, Raphinha, Koundé, Eric Garcia, Balde, Pablo Torre, Arnau Tenas en Alarcón

Real Madrid heeft nogal wat punten laten liggen in uitwedstrijden (slechts 2 van de 7 uitwedstrijden gewonnen). FC Barcelona daarentegen wist vaak de 3 punten mee naar Barcelona te nemen. 0-1, 0-1, 0-2. En hield vaak de 0 (al 19 keer!)

Wel speelt Real nog in de Champions League (laatste 16) maar dat zou ze wel eens op kunnen breken in de loop van het seizoen.

Gespeelde wedstrijden dit seizoen:

Vriendschappelijke wedstrijd in de USA: 1-0 winst Barça

La Liga: 3-1 winst voor Real Madrid

Supercup finale in Riyadh: 3-1 winst voor Barça

Halve finale Copa del Rey: 0-1 winst voor Barça (return 5 april)

La Liga 19 maart 21.00 uur: ??????

De spanning is om te snijden.

100.000 toeschouwers in Camp Nou.

Het kan toch eigenlijk niet mis gaan!!

Barça Barça Barça

Foto: fcbarcelona.com