Nieuws Februari 2012

160 overwinningen voor Guardiola

Gaat de leerling de leermeester achterhalen? In een alles behalve goede wedstrijd tegen Real Sociedad viel er toch iets positiefs te melden voor trainer Guardiola. Hij behaalde zijn 160e overwinning.

De meeste overwinning ooit door een coach behaald staat nog steeds op naam van Johan Cruijff. De leermeester van Guardiola behaalde namelijk maar liefst 250 overwinningen maar opvallend is wel dat hij daar veel meer wedstrijden over deed; 430 om precies te zijn. De huidige coach en leerling presteert dus eigenlijk beter. Hij zat nog niet vaker dan 222 wedstrijden op de bank. Als je bedenkt dat hij er hiervan nog eens 44 gelijk speelde dan leert een snelle rekensom ons dat hij slechts 18 nederlagen leed.

Bovendien waren er in de coach periode van Guardiola 16 prijzen te behalen. Maar liefst 13 daarvan werden onder zijn leiding ook daadwerkelijk behaald.