Nieuws Mei 2014

18 Jaar geleden kwam Enrique naar Barça

Dinsdag was het 18 jaar geleden dat de huidige trainer van Barça, Luis Enrique, de pikante overstap maakte van Real naar Barça. Op 27 mei 1996 tekende hij een vijfjarig contract bij FC Barcelona waarmee hij tot 2001 onder contract stond, uiteindelijk speelde hij tot 2004 voor Barça. Enrique, met de bijnaam Lucho, speelde tussen 1991 en 1996 bij Real.

Toen Lucho zijn contract tekende, verklaarde hij: “Ik ben tevreden. In dit geval waren er geen problemen, omdat de speler en club hetzelfde wilde, dus iedereen is blij.

Bijna twee maanden later, op 23 juli, werd hij officieel gepresenteerd als nieuwe speler van FC Barcelona samen met Juan Antonio Pizzi, de huidige trainer van Valencia. Beide spelers speelde dat jaar mee met het Spaanse nationale elftal op het EK in Engeland.