Nieuws Januari 2014

18 spelers voor Levante

Coach Tata Martino heeft de selectie bekend gemaakt die mee reizen naar Valencia voor de eerste van drie duels tegen Levante UD. Zondag om 19:00 uur ontmoeten Barça en Las Granotas (de kikkers) elkaar in het Ciutat de València stadion voor de Spaanse competitie. Woensdag 22 januari om 22:00 uur spelen de twee teams weer tegen elkaar in hetzelfde stadion, maar dan voor de kwartfinales van de Copa del Rey. De return in Camp Nou is een week later op woensdag 29 januari om 22:00 uur.

Zondag ontbreekt Dani Alves wegens een schorsing. Andrés Iniesta is inmiddels zo goed als hersteld van zijn linker knieblessure, maar krijgt rust van Martino. Neymar, Carles Puyol, Oier Olazábal, Ibrahim Afellay, Isaac Cuenca en Jonathan dos Santos reizen niet mee met het team en blijven in Barcelona.

Opvallende naam in de wedstrijdselectie is Jean Marie Dongou. De aanvaller van Barça B heeft een uitnodiging gekregen van coach Tata Martino om mee te gaan naar Valencia.

Wedstrijdselectie: Valdés, Montoya, Piqué, Fàbregas, Puyol, Xavi, Pedro, Alexis, Messi, Pinto, Mascherano, Bartra, Busquets, Song, Alba, Tello, Adriano en Roberto