Nieuws November 2010

19 spelers gaan mee naar Getafe

Guardiola heeft alle achttien beschikbare eerste elftal spelers opgenomen in de selectie voor de uitwedstrijd van zondagavond tegen Getafe.  Als negentiende speler neemt hij Thiago Alcántara van Barça B mee. Jeffren is nog te geblesseerd en blijft in Barcelona achter. De enige wijziging in de selectie ten opzichte van de wedstrijd tegen FC Kopenhagen is dat Pinto weer terug is in de selectie en dat Miño weer afgevallen is. Tegen FC Kopenhagen was Miño de vervanger van de geschorste Pinto.

Voor de uitwedstrijd tegen Getafe zal  één van de negentien spelers moeten afvallen en op de tribune moeten plaats nemen.  Tegen Getafe kan de vierde competitie wedstrijd op rij gewonnen worden.  Winst tegen Getafe is uitermate belangrijk om zo de druk op Real Madrid te houden. Real moet namelijk de Derby spelen tegen Atletico Madrid.  Getafe staat elfde op de ranglijst en is in het verleden vaak een lastige klus gebleken voor FC Barcelona. De wedstrijd is zondagavond om 19:00 uur en de wedstrijd is live te volgen op sport 1. De wedstrijd is ook via Twitter te volgen. De Fan Club Barcelona verzorgt de tweets onder de naam PenyaBarcelona.