Nieuws Juni 2011

22 Augustus Gamper toernooi

Barcelona zal op maandag 22 augustus het Gamper toernooi spelen. De wedstrijd wordt gezien als de opening wedstrijd van het seizoen in Camp Nou waarin de selectie wordt gepresenteerd. Er is nog geen tegenstander bekend. De afgelopen jaren waren AC Milan, Manchester City, Boca Juniors, Inter Milan en Bayern Munchen de tegenstanders. Vorig jaar wist Barcelona na strafschoppen te winnen van AC Milan. Villa scoorde zijn eerste doelpunt voor Barcelona en Inzaghi maakte knap gelijk na een voorzet van Seedorf. In de penaltyserie was Pinto het meest koelbloedig. De wedstrijd stond ook in het teken van de terugkeer van Ronaldinho in Camp Nou. In dezelfde week als het Gamper toernooi zal Barcelona ook voor de Europese supercup spelen. Op 26 Augustus is winnaar van de Europa League Porto de tegenstander in Monaco.