Nieuws Juli 2011

25 namen bekend voor VS tour

Vanaf donderdag gaat het team van Guardiola een tour door de Verenigde Staten maken. De coach heeft de namen bekend gemaakt van wie er mee gaan om de oefenwedstrijden in  de Verenigde Staten te spelen. Dezelfde 25 spelers gaan ook mee naar de Audi Cup in München, waar dinsdag en woensdag wedstrijden worden gespeeld.

Van de 25 opgeroepen spelers, zijn er negen spelers van Barça B die een kans krijgen om te laten zien van ze kunnen. Zo gaan Masip, Muniesa, Balliu, Rosell, Riverola, Carmona, Dos Santos, Cuenca en Soriano mee. De overige zestien spelers komen uit het eerste team. De spelers die de Copa América hebben gespeeld, waaronder Alexis, Alves, Adriano, Mascherano, Milito en Messi, zullen niet naar de Verenigde Staten gaan.

Naar München neemt Guardiola dezelfde 25 spelers mee. Maar tevens neemt hij voor deze twee wedstrijd nog drie extra spelers van Barça B mee. Zo gaan Gustavo Ledes, Armando Lozano en Javi Espinosa ook mee naar Duitsland. Tijdens de Audi Cup speelt Barça eerst tegen Internacional Porto Alegre en vervolgens tegen AC Milan of Bayern München. Na het Toernooi zullen de drie extra spelers van Barça B terug keren naar Barcelona.

Volledige selectie:
Keepers: Valdés, Pinto en Masip
Verdedigers: Puyol, Muniesa, Piqué, Balliu, Rosell, Maxwel, Fontàs, Abidal
Middenvelders: Busquets, Keita, Riverola, Thiago, Iniesta, Carmona, Xavi, Dos Santos
Aanvallers: Cuenca, Soriano, Afellay, Jeffren, Pedro, Villa