Nieuws Maart 2014

50 doelpunten voor Iniesta

Zondagavond stond Messi met zijn hattrick weer volop in de belangstelling, maar in de schaduw van de rappe Argentijn, had ook Iniesta een klein feestje te vieren.

Het eerste doelpunt van de wedstrijd kwam op naam van Andrés Inesta. Hij schoot hard en mooi de bal binnen na een kleine tien minuten spelen en zette hiermee zijn ploeg op een 0-1 voorsprong. Voor de middenvelder was het zijn eerste doelpunt ooit in het Bernabéu. Dit belangrijke doelpunt, betekende ook gelijk zijn 50ste doelpunt voor FC Barcelona.

Iniesta scoorde voor Barça 22 doelpunten in de Primera Division, 10 in de Champions League, 1 in de Spaanse Super Cup en 6 in de Copa del Rey. Telkens als de nummer acht van Barça scoort had, werd de wedstrijd niet verloren.