Nieuws Oktober 2014

50e Blaugrana-duel

Voor Neymar was het zaterdag een bijzondere wedstrijd tegen Eibar. De Braziliaan luisterde zijn 50e officiële wedstrijd voor FC Barcelona op met een doelpunt.

De vijftig wedstrijden bestaan uit 33 competitieduels, 12 Champions League wedstrijden, 3 in de Copa del Rey en 2 Spaanse Super Cup duels. Neymar maakte zijn debuut voor FC Barcelona in de Spaanse Super Cup tegen Atlético Madrid in het stadion Vicente Calderón. Hij was een wisselspeler en zijn eerste actie was direct raak. Na een voorzet van Alves kopte Neymar prachtig binnen laag in de korte hoek. Door deze treffer won FC Barcelona de Spaanse Super Cup.

Het doelpunt van zaterdagavond was zijn 24e treffer voor Barça; 17 doelpunten in La Liga, 5 in de Champions League en de bovenstaande in de Super Cup. Daarvan zal vooral zijn hattricks tegen Celtic vorig seizoen en tegen Granada deze jaargang de Braziliaan bijblijven.

Gerelateerd nieuws