Nieuws November 2012

8 blaugranas in selectie Spanje

Bondscoach Vicente Del Bosque van Spanje heeft voor de vriendschappelijke interland tegen Panama maar liefst acht spelers van FC Barcelona opgeroepen, dit ondanks de afwezigheid van Gerard Piqué, Carles Puyol en Xavi Hernández.

Opvallende aanwezige is Martín Montoya, de verdediger die dit seizoen bezig is zijn echte doorbraak te maken bij de ploeg van Tito Vilanova. Vorig seizoen werd hij ook al twee keer opgeroepen voor de vriendschappelijke wedstrijd tegen Chili en daarnaast de kwalificatiewedstrijd tegen Liechtenstein, maar maakte toen nog niet zijn officiële debuut.

Met deze acht spelers is FC Barcelona hofleverancier: Víctor Valdés, Martín Montoya, Jordi Alba, Cesc Fàbregas, Andrés Iniesta, Sergio Busquets, David Villa en Pedro Rodríguez.

De Spaanse selectie bestaat verder uit: Iker Casillas, Sergio Ramos en Raúl Albiol (Real Madrid), Javi Martínez (Bayern München), Juanfran Torres (Atlético Madrid), Beñat Etxebarria (Real Betis), Markel Susaeta (Athletic Bilbao), Santi Cazorla (Arsenal), Jesús Navas (Sevilla), Juan Mata (Chelsea) en Roberto Soldado (Valencia).

Spanje speelt woensdag de oefeninterland tegen Panama in het stadion Rommel Fernández in Panama City om 16:30 uur (lokale tijd).