Nieuws December 2008

Abidal is weer fit

Barça  maakt zich op voor een volgende zware klus in de Primera División. Zaterdagavond wacht angstgegner Valencia als tegenstander. In Camp Nou heeft Barcelona het altijd lastig tegen de zwart-witte brigade uit de sinaasappelstad. De groep van coach Guardiola heeft een voordeel. Valencia speelde donderdagavond nog voor de UEFA cup tegen Club Brugge. Met een veredeld tweede team werd een 1-1 gelijkspel behaald.

Barcelona heeft een week van betrekkelijke rust achter de rug. Het mocht Eric Abidal weer in de armen sluiten. De Fransman was door een blessure enige tijd uitgeschakeld, maar hoopt snel zijn rentree te maken. Wie er vooralsnog de positie van de geschorste Eto'o in gaat nemen, is nog niet duidelijk. Guardiola riep zijn manschappen om op zaterdagochtend te komen trainen, alvorens de lijst van geselecteerden op te maken en zich voor de wedstrijd in een hotel terug te trekken.

Valencia staat derde met vijf punten achterstand. Vorig seizoen werd het 6-0 voor Barça, maar die uitslag had geen enkele waarde. Dat was aan het eind van het seizoen en ook vlak nadat Valencia Barça in de halve finale van de Copa del Rey had uitgeschakeld.