Nieuws Maart 2011

Adriano: “Een van de moeilijkste uitwedstrijden”

Adriano Correia, die voor het duel tegen Arsenal in de basis stond, keert zondag terug naar de plaats waar hij zes seizoenen speelde, de Sánchez Pizjuán. Adriano: “Het is altijd speciaal voor mij om in Sevilla te spelen,” liet hij tijdens de persconferentie weten.

Dit is niet de eerste keer dat hij naar ‘huis’ terugkeert, want dit jaar was hij daar al voor de eerste leg van de Spaanse Super Cup. Adriano: “Elke keer dat ik daarheen ga, is het een speciale wedstrijd. Het was geweldig met de Super Cup, ik kreeg een warm welkom… Er zal weer een fantastische sfeer hangen. De fans vullen meestal wel het stadion voor wedstrijden als deze, ongeacht op welke plek  Sevilla staat in de tabel.”

Adriano, die blij was met de minuten die hij kreeg in het basiselftal, beschrijft Sevilla als een van de moeilijkste uitwedstrijden die er voor Barça dit seizoen nog op het programma staat, samen met de duels die nog in Bernabéu (Real Madrid) en El Madrigal (Villarreal) gespeeld moeten worden.  Maar de verdediger denkt niet dat er zondag in de competitie iets beslist zal worden. Adriano: “Er zijn nog 33 punten waar we om moeten spelen. 33 is nog echt nog heel veel.”

Sevilla lijkt altijd onder druk te staan, aldus Adriano. Op dit moment bezetten ze de zevende plaats en hebben ze de prioriteit om het te schoppen tot de Champions League, maar ze zijn vooralsnog twaalf punten verwijderd van dat doel. Adriano: “Toen ik daar speelde, was het altijd al een team dat zich vlakbij de top van de tabel bevond. Er bestaat daar veel druk om in de top vier te eindigen. Dit jaar hebben ze het met veel geblesseerde spelers moeten doen, waardoor het een stuk moeilijker is voor hen om op hun eigen niveau te spelen.”

Adriano werd tot slot nog gevraagd naar zijn rol in een van de meest belangrijke wedstrijden van het seizoen tot dusver, die tegen Arsenal. De verdediger zei dat hij blij was dat hij mocht starten en dat hij tevreden was over zijn prestatie, maar dat hij het zichzelf nooit had kunnen vergeven als de bal die hij kwijtraakte tegen het einde van de wedstrijd omgezet zou zijn in een doelpunt van de voet van Bendtner. Adriano: “Gelukkig waren er geen consequenties verbonden aan die fout.”