Nieuws Januari 2012

Adriano: “Team wil graag de Copa del Rey winnen”

De Braziliaan stond begin deze week de media te woord in een persconferentie en bendrukte daarin dat het team volledig gefocust is op de wedstrijd tegen Osasuna, woensdagavond om 22:00 uur. “Ik wil heel graag de Copa del Rey winnen met Barca. We hebben vorig seizoen niet gewonnen en hebben nu een nieuwe kans. We moeten een goede wedstrijd spelen omdat we verwachten dat de uitwedstrijd zwaar gaat zijn.”

Adriano vertelde tevens: “We willen weer de treble winnen.” Al is de nummer 21 van FC Barcelona wel duidelijk dat het niet eenvoudig gaat worden en zelfs zwaarder dan vorig seizoen. “Real Madrid is altijd in de buurt en we strijden beide voor de prijzen vanaf het begin van het seizoen tot het einde. Dat is duidelijk. Ons doel is om de finales te bereiken van alle competities en daarvoor blijven we strijden.” Mogelijk staat eind januari al een dubbele ontmoeting met de Koninklijke in de kwartfinale van de Spaanse Beker. “We weten dat het mogelijk is, maar het belangrijkste zijn de wedstrijden tegen Osasuna. Die moeten we winnen en dan zien we wel of we Madrid of Malaga ontmoeten in de volgende ronde.”

In de komende weken wordt naar alle waarschijnlijkheid duidelijk of Josep Guardiola ook komend seizoen voor de selectie van FC Barcelona staat. Afgelopen seizoen maakte de coach ook rond deze tijd van het jaar bekend dat hij zijn aflopende contract met één seizoen zou verlengen. Het is niet verwonderlijk dat de selectie van Barça hoopt dat Guardiola spoedig zijn handtekening zal zetten. “Ik denk dat Guardiola blijft”, vertelde Adriano maandag aan diverse Spaanse media. “Ik hoop van wel. Hij is ontzettend belangrijk voor ons. Sinds mijn overgang van Sevilla naar Catalonië heb ik ontzettend veel van hem geleerd. Hij is de beste trainer met wie ik in mijn loopbaan heb gewerkt. We zien hem als onze tweede vader en nogmaals, hij is heel belangrijk.” De Braziliaanse linkspoot vervolgde: “Elke dag leren we wat nieuws. Hij heeft als oud-speler en nu als coach het voetbal compleet veranderd. Dankzij Guardiola zien mensen voetbal nu op een heel andere manier. Ik mag best blij zijn dat ik onder zijn leiding mag trainen.”