Nieuws Juni 2013

Afellay gaat voor kans bij Barça

Ibrahim Afellay wil er in de voorbereiding alles aan doen om in beeld te komen bij trainer Tito Vilanova. Maar eerst moet de geboren Utrechter nog herstellen van een bovenbeenblessure die hij het afgelopen seizoen opliep bij FC Schalke 04, de club die Afellay huurde van FC Barcelona.

Om zijn goede wil kracht bij te zetten meldt Afellay zich al op 4 juli in Barcelona. De international gaat dan onder begeleiding van de medische staf werken aan het herstel van zijn bovenbeenblessure. Als Afellay fit genoeg is kan hij aansluiten bij de rest van de selectie. Die starten op 16 juli met de eerste training. Het is voor Ibi zijn laatste kans om iets moois te maken van zijn tijd bij Barça. De technisch vaardige middenvelder zal tot nu toe alleen herinnerd worden om zijn assist in de belangrijke Champions League ontmoeting met Real Madrid in het seizoen 2011-2012.

Zaakwaarnemer Rob Jansen laat aan het Algemeen Dagblad weten dat het onzin is dat Afellay weg zou moeten bij de Catalaanse club. De speler met Marokkaanse roots is ook nog niet bezig met andere clubs. Hij wilt eerst gaan voor zijn kansen bij Barça.