Nieuws Oktober 2010

Afellay genoemd in media

De naam van Ibrahim Afellay gaat de ronde in de Catalaanse media als mogelijk nieuwe aanwinst voor de blaugranas. De speler van PSV heeft een aflopend contract en zal in juni 2011 voor niets weg kunnen gaan bij de Eindhovenaren. Er hebben zich al veel clubs gemeld voor Afellay waaronder Atletico Madrid, Valencia, Manchester United, Liverpool, Bayern München, Hamburg en Inter Milan. Ook Barcelona zou geïnteresseerd zijn in de diensten van de Nederlandse international. Er wordt ook gesuggereerd dat hij tijdens de winter transfermarkt PSV al zou gaan verlaten. Dit zou voor PSV sportief niet goed uitkomen maar financieel zeker wel. Inter zou een van de clubs zijn die het wil proberen. De transfersom zou vanaf 2 miljoen lopen wat ook voor Barcelona een heel erg interessant bedrag kan zijn in de huidige financiële staat waarin het verkeerd. Vooralsnog heeft Barcelona nog niets officieel gemeld over eventuele aankopen in de winter maar duidelijk is wel dat Guardiola een vrij smalle selectie heeft. Guardiola heeft ook al zijn voorkeur uitgesproken over eventuele nieuw aankopen.