Nieuws Januari 2011

Afellay, Messi en Puyol nieuw voor Bilbao

De attracties van de bekerwedstrijd in San Mamés zijn ongetwijfeld de debuterende Afellay en de terugkeer van zowel de aanvoerder als de kleine Argentijn. Maxwell zal de wedstrijd moeten missen uit voorzorg, al is het niets ernstigs, en Thiago komt mee vanuit Barça B.

Ibrahim Afellay is voor de eerste keer opgenomen in de lijst van twintig spelers die meegaan naar Bilbao. In de bekerwedstrijd moet de Catalaanse club de 0-0 van de eerste leg om zien te keren. Carles Puyol is fit verklaard en kan weer meespelen. Ander goed nieuws kwam in de vorm van Messi, die maandag weer meetrainde na zijn verlengde vakantie en toestemming om het duel tegen Levante te missen.

Dinsdag trainde de selectie achter gesloten deuren op hun vaste trainbasis met de focus op de tactieken die in de cruciale wedstrijd uitgevoerd zullen moeten worden. Puyol voegde zich weer bij de groep na een paar dagen geïsoleerd te trainen te hebben, terwijl Maxwell en de grieperige Mascherano achterbleven in de fitnessruimte. Barça B-spelers Miño, Bartra en Thiago maakten de groep compleet.

De twintig geselecteerde spelers: Valdés, Pinto, Alves, Adriano, Puyol, Piqué, Milito, Abidal, Busquets, Mascherano, Thiago, Xavi, Iniesta, Keita, Afellay, Jeffren, Bojan, Messi, Villa en Pedro.