Nieuws Juli 2013

Afellay voorlopig nog niet fit

Het herstel van de bovenbeenblessure van Ibrahim Afellay verloopt niet voorspoedig. De 27-jarige speler heeft nu al een paar maanden niet gevoetbald en het lijkt erop dat het nog langer gaat duren.

Zaakwaarnemer Rob Jansen meldt in het Algemeen Dagblad dan ook dat de kans dat FC Barcelona hem gaat verhuren klein is. "Het is een serieuze terugslag. Het zal weken langer gaan duren voordat Afellay weer fit is. Dus de kans op een verhuur is bijzonder gering, want zo werkt dat bij geïnteresseerde clubs," zo stelt Janssen. Dinsdag kregen Afellay en Jonathan Dos Santos te horen dat zij in principe niet nodig zijn in Catalonië en daarom verhuurd mogen worden.

Afellay heeft in de afgelopen 30 maanden maar 48 wedstrijden gespeeld. Het zal dan ook lastig worden om een club van formaat te vinden die het salaris van de speler wilt ophoesten. Technisch manager van PSV Marcel Brands heeft al laten weten dat de deur voor hem openstaat. Barça moet dan wel een deel van het salaris betalen, anders is het voor de Eindhovense club onmogelijk om de oud-speler van PSV terug te halen.