Nieuws Maart 2011

Alleen Puyol mist nog

Vrijdag keerde Barça terug naar het trainingsveld na een vrije dag ter voorbereiding van de trip naar Sevilla aanstaande zondag. 19 spelers van het eerste team meldden zich en werden aangevuld door B-speler Jordi Masip.

Na een vrije dag riep Guardiola zijn spelers vrijdagochtend weer op om te werken aan enig herstel van het harde werk van dinsdagavond tegen Arsenal. Nu hun Champions League taak er voorlopig op zit en Barça alleen maar kan wachten op de loting voor de kwartfinales, is het tijd om de aandacht weer te vestigen op het lokale kampioenschap en daarmee op de uitwedstrijd tegen Sevilla.

Barça kampt in elk geval met weinig geblesseerden; aangezien 19 spelers aanwezig waren, hoefde alleen Jordi Masip van Luis Enrique’s reserveteam te komen trainen. Alleen Carles Puyol is nog afwezig met zijn blessure, inmiddels al zo’n vijftig dagen aan de zijlijn, maar er wordt verwacht dat hij of tegen Getafe (19 maart) of tegen Villarreal (twee weken later) weer beschikbaar zal zijn. De medische staf heeft dat echter nog niet bevestigd, dus voorlopig is het nog afwachten.
Pedro werkte overigens niet met de rest van de ploeg mee, maar werkte apart een aantal specifieke oefeningen af. De reden hiervoor is niet bekend.

Barça staat zaterdagochtend weer op het veld in Ciutat Esportiva Joan Gamper voor een training. Daarna zal Josep Guardiola, die dus weer zelf de trainingen leidt, met de pers spreken over zijn pre-match opinies over de trip naar Sevilla.