Nieuws Maart 2011

Alves: “Ik kan mezelf niet voorstellen zonder Barça”

In de persconferentie van maandag, toonde Dani Alves opnieuw ‘optimisme’ over zijn contractverlenging. De Braziliaanse verdediger is ervan overtuigd dat Barça een beter team is dan Madrid, maar gelooft niet dat het verschil van zeven punten tussen de twee clubs definitief is in de Spaanse competitie.

Alves speculeerde opnieuw over zijn contract en gelooft dat hij dicht bij een verlenging bij de Catalaanse club is: “Ik kan mezelf niet voorstellen zonder Barça.” De verdediger was optimistisch en liet weten dat als het aan hem lag, de vernieuwing 100% zeker door zou gaan, maar hij gaf toe dat de overeenkomst van de beide kanten afhangt.
Alves: “Ik voel me gewaardeerd door het team en door de club. Ik probeer simpelweg om elke dag hard te werken zodat de droom werkelijkheid wordt… Mijn droom en mijn wens zijn om bij Barça te blijven.” Alves gaf toe dat de onderhandelingen niet alleen om het geld gingen en dat hij hoopt dat het probleem zo snel mogelijk opgelost zal worden, “zodat ik me kan ontspannen.”

Alves was lovend over de prestatie die het team neer heeft gezet in Mallorca, ondanks de ontbrekende spelers, waaronder hijzelf. “Het was een comfortabele wedstrijd, behalve de eerste minuten. Adriano en de andere spelers waren geweldig en hebben opnieuw laten zien dat iedereen kan omgaan met de verschillende taken, zodat de afwezigheid van bepaalde spelers goed wordt opgevuld.” Daaraan voegde hij toe: “Ik ben er zeker van dat we het ver zullen schoppen met deze groep. We hebben er nooit aan getwijfeld dat we een zeer getalenteerde selectie hebben.”

Na de overwinning in Mallorca en de terugslag van Madrid tegen Deportivo, leidt Barça opnieuw met een voorsprong van zeven punten. Alves: “Madrid zal maar een paar punten laten liggen. Ze zijn menselijk; soms maken ze fouten. Dat we opnieuw zeven punten voorstaan op Madrid is niet belangrijk, want er zijn nog steeds veel belangrijke punten te behalen.” Desondanks vindt Alves dat Barça een stap verder is dan Madrid: “Collectief gezien spelen we beter dan Real en als we zo doorgaan, zullen we zeker weten onze doelen bereiken.”

Een ander onderwerp dat aangesneden werd, waren de opmerkingen die Jose Mourinho liet optekenen na het gelijkspel tegen Deportivo. Deze hadden vooral betrekking op het zware wedstrijdprogramma. Alves: “Iedereen mag zeggen wat hij wil. We hebben onze eigen filosofie en daar houden we ons aan; daarom houden we ons veelal afzijdig. Anderen kunnen doen en laten wat ze willen, ze kunnen ons toch niet van ons stuk brengen; we kunnen het aan. We zullen nooit klagen, of we nou gelijkspelen of verliezen. Hier zul je geen smoesjes horen.”