Nieuws Maart 2014

#Animo Valdés

Woensdagavond laat, maakte FC Barcelona officieel bekend dat Victor Valdés in de wedstrijd tegen Celta de Vigo in zijn rechterknie een voorste kruisband heeft gescheurd. Hierdoor zal de Catalaan minimaal 6 maanden niet kunnen spelen en komt mede daardoor dit seizoen niet meer in actie voor FC Barcelona en ook het WK in Brazilië is niet haalbaar voor hem.

Donderdagmiddag werd bekend gemaakt dat Valdés maandag 31 maart geopereerd zal worden in het ACL in Augsburg in Duitsland. De operatie wordt uitgevoerd door de Artsen Ricard Pruna en Ulrich Boenisch. Na de operatie zal FC Barcelona weer een officiële mededeling doen of de operatie geslaagd is.

Ondertussen hebben vele (oud)-ploeggenoten via de sociale media, hun steun betuigd aan Valdés. Zo schreef Ajax speler Bojan Krkic: “Je bent de beste keeper uit de geschiedenis van Barça. Je bent een man met een groot hart. Je bent sterk en je zal terug komen en weer de beste zijn.” Maar ook top keepers en spelers van andere clubs hebben via Twitter gereageerd op de blessure van Valdés. Zo zijn er reacties van Pepe Reina, David De Gea, Thibaut Courtois, Álvaro Negredo en Santiago Cañizares. Maar de mooiste reactie kwam misschien wel van de huidige koploper en volgende tegenstander in de Champions League, Atletico Madrid. De hele club wenst hem sterkte en een snel herstel. Vele fans en penyas wensen de keeper ook het allerbeste en snel herstel via Twitter.

FC Barcelona heeft een video met mooie momenten van Valdés, deze video kunt u hieronder bekijken. Ook wij van de Fan Club Barcelona wensen Victór Valdés heel veel sterkte en een goed herstel. Mucho ánimo Victór.