Nieuws September 2014

Argentinië wint in oefenduel van Duitsland

Tata Martino is zijn nieuwe taak als bondscoach van Argentinië goed begonnen. Zijn ploeg won de oefenwedstrijd tegen Duitsland in Düsseldorf met 4-2. Barça speler Javier Mascherano speelde als aanvoerder van de Zuid-Amerikanen de hele wedstrijd. Lionel Messi was in Barcelona achtergebleven vanwege een lichte liesblessure die La Pulga opliep in de wedstrijd tegen Villarreal.

De Argentijnen begonnen goed aan het duel. Dit werd in de 20e minuut in een doelpunt omgezet toen Angel di María Sergio Aguero bereikte en de bal achter doelman Manuel Neuer schoot. Nog voor rust verdubbelde Argentinië de score. Erik Lamela werkte de bal, wederom op aangeven van Di María in het doel.

Na rust hervatte de Zuid-Amerikanen het goede spel en scoorde Fernandez al binnen twee minuten in de tweede helft de 0-3. In de 50e minuut wist Di Maria zelf 0-4 te scoren. Het duurde niet lang of Duitsland, via André Schürrle, een tegentreffer wist te maken. Uiteindelijk bepaalde Mario Götze, ver in de tweede helft, de eindstand op 2-4.