Nieuws Februari 2019

Athletic – Barça 0 – 0

De wedstrijd Athletic – Barça in San Mamés is geëindigd in een gelijke stand zonder doelpunten. Barça speelde in een te laag tempo om het Athletic echt lastig te maken.

De eerste minuten zette Athletic, Barça direct onder druk en het duurde even voordat de blaugranas daar onderuit kwamen. Desondanks was de eerste kans voor Athletic uit een snelle counter, echter het schot trof geen doel. Na een vrije trap van Messi, welke geen gevaar opleverde, diende zich een paar minuten later wederom een kans voor. Doelman Herrerin was ietwat laconiek met het wegwerken van een terug speelbal, waardoor Suárez met een uitgestrekt been de bal blokte zonder het doel te raken. Hierna deden zich aan beiden kanten kansen voor zonder resultaat. Uit een voorzet van Messi komt Suárez net iets te kort om deze in te koppen en aan de andere kant redde Ter Stegen uitstekend op een omhaal van Raul Garcia. Na een poging van Messi waardoor de bal op de lat belandde en een schot van dezelfde Messi die gekeerd werd door Herrerin, miste Raul Garcia nog een grote kans om Athletic met een voorsprong te laten rusten.

In de rust geen wissels, dus dezelfde formaties in de tweede helft als in de eerste. Nu zette Barça wel gelijk Athletic onder druk. Dit betekende dat Athletic regelmatig overtredingen dienden te maken om de blaugranas uit hun spel te halen, zonder echt grove overtredingen te begaan. Tot een kwartier voor tijd had Barça een duidelijk veldoverwicht, maar verder dan een vrije trap van Messi zonder gevolgen en een kans voor Suárez (over) kwam Barça niet. In het laatste kwartier waren de beste kansen voor Athletic door Williams maar door een katachtige redding van Ter Stegen bleef de schade beperkt. Ook nadat Athletic in de laatste minuten met tien man kwam te staan, lukte het Barça niet om de winst mee te nemen naar Camp Nou en eindigde de wedstrijd in een doelpuntloos gelijk spel.

Opstelling : Ter Stegen, Semedo, Piqué, Lenglet(87’ Vermaelen), Sergi Roberto, Rakitić, Busquets, Vidal(63’ Aleñá), Coutinho(75’ Dembélé), Suárez, Messi

Foto :www.fcbarcelona.com