Nieuws December 2013

Athletic Bilbao - Barça 1-0

Na de nederlaag in de Champions League tegen Ajax heeft FC Barcelona zondagavond de eerste nederlaag in de Primera División geleden.
In San Mamés was Athletic Bilbao met 1-0 te sterk.

De wedstrijd begon rommelig. Beide ploegen kon het eerste kwartier geen grip op het duel krijgen. Na deze fase begonnen de Blaugrana’s het overwicht te krijgen. Toch was de eerste kans voor de Basken, maar Markel Susaeta wist de bal niet achter José Manuel Pinto te werken. Aan de kant van Barça wist Neymar over te schieten en in buitenspel positie wist de Braziliaan de bal tegen de paal te krijgen. De laatste kans van de eerste helft was voor de thuisclub, toen Muniain ongelukkig was in de afronding en het team van Tata Martino met de schrik vrij kwam.

Na rust was de eerste kans voor FC Barcelona. Cesc Fàbregas stuurde Neymar weg, maar het Braziliaanse talent had het vizier te hoog gericht. De vrije trap die het Catalaanse team later in de tweede helft kreeg, belandde naast het doel van de Basken. De ploeg van Valverde stond goed en gaf niets weg. Dit resulteerde twintig minuten voor tijd in de score voor Athletic. Muniain wist de bal knap achter Pinto te schieten. De Blaugrana’s bleven hierna nog meer aandringen, maar helaas zonder succes. De thuisclub kwam nog een keer dichtbij een treffer, maar Pinto haalde nog knap een kopbal van Toquero uit het doel, waardoor de eindstand bleef steken op
1-0 voor Athletic Bilbao.

Opstelling Barça: Pinto, Montoya, Piqué, Mascherano, Adriano, Busquets,
Xavi (78’ Sergi Roberto), Iniesta (84’ Pedro), Fàbregas, Alexis en Neymar

Bekijk HIER de samenvatting van Sport 1.