Nieuws Januari 2021

Athletic Bilbao, Cupfighter

Zondagavond speelt Barça de finale van de Super Copa tegen Athletic Bilbao. Al van oudsher is de club uit Baskenland een bekende gast in het beker- en Supercup toernooi. Athletic Club heeft zelfs 23 keer de Copa del Rey gewonnen. Daarnaast waren ze ook 14 keer verliezend finalist. Gezien de laatste bekerfinale tussen Athletic en Real Sociedad nog niet is gespeeld, is deze hierin nog niet meegenomen. De Basken zijn, naast Barça en Real Madrid nog nooit gedegradeerd uit de Primera División, om maar aan te geven dat het een ploeg is om rekening mee te houden.

Het is de tweede van drie keer dat de ploegen elkaar deze maand tegenkomen. De eerste keer was op 6 januari voor de competitie. De derde keer zal op 31 januari zijn en is de return van de Primera División. Het belooft dus een mooie wedstrijd te worden/

Foto: www.fcbarcelona.cat