Nieuws Januari 2012

Barça al 12 wedstrijden zonder tegengoal

FC Barcelona is bezig aan een imposante reeks in Camp Nou. Sinds de 2-2 tegen AC Milan in de groepsfase van de Champions League op 13 september, hoefden de Catalanen voor eigen publiek geen goal meer te incasseren. De teller staat inmiddels al 12 wedstrijden. In 1080 minuten maakte Barça 53 doelpunten, goed voor een gemiddelde van 4,4 goals per wedstrijd.

Van de 53 doelpunten werden 34 gescoord in 8 competitiewedstrijden, 13 in slechts 2 bekerwedstrijden en de laatste zes doelpunten werden in twee wedstrijden voor de Champions League gemaakt.

Osasuna heeft de meeste doelpunten (12 stuks) moeten incasseren in Camp Nou. In de competitiewedstrijd, 17 september 2011, werd het 8-0 en woensdag kwamen daar nog eens vier bij.

Op twee eigen doelpunten van tegenstanders na, zorgden 15 Blaugranas voor de productie. Lionel Messi maakte er 16, David Villa 6 en Cesc Fàbregas scoorde 5 doelpunten.

De grootste zege in deze reeks was de 9-0 overwinning op L’Hospitalet in de strijd om de Copa del Rey. Barça heeft vier keer met 4-0 gewonnen en drie keer met 5-0. Alleen Sevilla hield een punt over aan het bezoek aan Camp Nou door met 0-0 gelijk te spelen.