Nieuws November 2011

Barca B - Celta de Vigo 2-1

FC Barcelona B heeft dit weekend in het Mini Estadi met 2-1 van Celta de Vigo gewonnen door twee doelpunten van Jonathan Soriano; de topscoorder van vorig seizoen. Soriano raakte 27 juli, tijdens de wedstrijd van het eerste elftal tegen Bayern München, geblesseerd aan zijn knie en is recent terug gekeerd op de velden van Barcelona waar hij direct weer zijn waarde bewees.

Ruim 3.300 toeschouwers zagen een spannende wedstrijd tussen het team van Eusebio en een team dat graag wil promoveren naar de Primera División; Celta de Vigo. Gustavo kreeg van coach Eusebio een basisplaats op het middenveld in plaats van de geschorste Jonathan dos Santos. In de eerste helft vormden de bezoekers geen bedreiging voor de jonge Catalanen. Ze voetbalden een fantastische eerste helft met veel balbezit en aanvallend voetbal. Hun inzet werd na een half uur beloond met een doelpunt. Een vrije trap van Rafinha werd door de aanvoerder van Barça B achter keeper Yoel gekopt. Celta probeerde nog voor de rust de stand gelijk te trekken, maar Masip voorkwam de gelijkmaker in een één-tegen-één situatie tegen De Lucas. Het was de beste kans van de bezoekers in de eerste helft.

Net als eerdere wedstrijden in het Mini Estadi was de tweede helft compleet anders dan de eerste. Vijf minuten na rust voorkwam Masip een tegengoal van Rodríguez, maar was in de 55e minuut kansloos tegen De Lucas. Hierna werd het een open wedstrijd met kansen voor beide teams. Barça B probeerde weer belbezit te krijgen, maar Celta bleef gevaarlijk. Soriano zette in de 64e minuut de Catalanen weer op voorsprong, maar de bezoekers gaven het daarna nog niet op. Het laatste half uur moesten de spelers van Barça B alles op alles zetten om de kleine voorsprong vast te houden. Waar ze eerder nog wel eens de wedstrijd uit handen gaven, wisten ze nu wel de drie punten in Barcelona te houden. Barça B is door de overwinning de top tien ingestormd en staat nu op de 9e plaats met 22 punten uit 15 wedstrijden.

Opstelling FC Barcelona B: Masip, Montoya, Bartra, Muniesa, Lobato, Gustavo, Rafinha, Sergi Roberto, Deulofeu (83’ Carmona), Soriano (70’ Tello) en Rodri (90’ Espinosa).