Nieuws Oktober 2013

Barça B - Deportivo 0-1

In het afgelopen interlandweekend ging het programma in de Segunda División door. Barça B heeft de competitiewedstrijd tegen Deportivo la Coruña verloren. In het Mini Estadi eindigde de wedstrijd, met Tata Martino op de tribune, met 0-1.

De Catalaanse talenten hadden de slechts denkbare start aan deze wedstrijd. Een verkeerde terugspeelbal werd opgepikt door Culio van Deportivo en feilloos binnengeschoten. Na de goal verdedigde de Galiciërs de voorsprong massaal. Het team van Eusebio Sacristán bleef aandringen. Dit leverde kansen op voor onder andere Dani Nieuto en een vrije trap van Denis Suárez die nét het houtwerk schampte. Het team van Fernando Vázquez hield ondanks de het overwicht van Barça B stand.

Door deze nederlaag zijn de talentvolle Blaugrana’s gezakt naar de zeventiende plaats in de Segunda División. Barça B heeft nu tien punten uit negen wedstrijden, slechts twee punten boven de degradatiezone.

Opstelling Barça B: Masip, Patric, Ilie, Planas, Lucas (74‘ Joan Roman), Samper, Edu Bedia (65’ Adama), Espinosa (46’ Calvet), Nieto, Sandro en Denis Suárez.