Nieuws Januari 2018

Barça - Celta de Vigo 5-0

Donderdagavond heeft het team van Ernesto Valverde in Camp Nou met een ware voetbalshow zich geplaatst voor de kwartfinales van de Copa del Rey. Vooral in de eerste helft van de returnmatch was de bekerhouder veel sterker dan Celta de Vigo. Een week eerder was het duel in Galicië geëindigd in een 1-1 gelijkspel. De Nederlander Jasper Cillessen verdedigde in beide duels het doel van Barça.

Vanaf het eerste fluitsignaal stond er geen maat op de Catalanen. Aanvallend vertrokken de spelers van Barça uit de catacomben van Camp Nou met wie anders dan Lionel Messi als eindstation? De Argentijn opende al na dertien minuten de score met een schot in de verre hoek, waarna hij vrijwel direct ook de 2-0 voor zijn rekening nam. Jordi Alba was bij die twee doelpunten de aangever en hij werd daarvoor bedankt door zijn teamgenoot. In de 28e minuut stelde Messi hem met een fraaie steekpass in de gelegenheid om zelf te scoren. Het feest werd drie minuten laten compleet gemaakt door Luis Suárez die handig gebruik maakte van het slordig uitverdedigen van Pione Sisto.

Na de rust nam FC Barcelona gas terug en speelde de wedstrijd professioneel uit. Coach Valverde haalde Gerard Piqué, Lionel Messi en Andrés Iniesta naar de kant om zijn sterspelers rust te gunnen. In hun plaats kregen Thomas Vermaelen, Ousmane Dembélé en José Arnáiz de gelegenheid hun capaciteiten te tonen aan het eigen publiek. Hun geduld werd op de proef gesteld, velen verlieten al het stadion, en misten zo de 5-0 van Ivan Rakitić op aangeven van Dembélé in de 87e minuut.

Vrijdag 12 januari a.s. wordt er geloot wie de tegenstander wordt van FC Barcelona in de kwartfinales.

Opstelling Barça: Cillessen, Semedo, Piqué (46’ Vermaelen), Mascherano, Alba, Iniesta (62’ Arnáiz), Rakitić, Busquets, Gomes, Suárez en Messi (58’ Dembélé).

Bekijk HIER de samenvatting van de wedstrijd.

Foto: www.fcbarcelona.cat