Nieuws November 2008

Barça door naar knock-out fase

Na 11 winstpartijen heeft Barcelona weer een keer punten laten liggen. Thuis tegen FC Basel werd het 1-1. In de vierde minuut was Henry dicht bij de openingstreffer en na 20 minuten kreeg ook Iniesta een goede mogelijkheid op de 1-0. Later in de eerste helft kreeg eerst Piqué en nogmaals Henry de mogelijkheid de score te openen, ze verzuimden echter de bal achter doelman Constanszo te schieten.

Na 59 minuten kwamen Messi en Xavi in het veld waarna de Argentijn direct de score opende. Het doelpunt was echter niet voldoende voor de overwinning; 10 minuten voor het laatste fluitsignaal kwam Basel op gelijke hoogte door een doelpunt van Eren Derdiyok. Een kleine domper voor Barça dat wel het betere van het spel had. Met 10 punten uit 4 wedstrijden is Barça echter wel verzekerd van een vervolg in het belangrijkste Europese voetbaltoernooi voor clubteams, de Champions League.

Een tegenvaller voor coach Josep Guardiola was het uitvallen van Andrés Iniesta. De middenvelder moest na ruim een uur geblesseerd het veld verlaten voor Eto’o. Een spierblessure zal de Spanjaard de komende 6 weken aan de kant houden, de kans bestaat dat hij hierdoor na de winterstop pas weer in actie zal komen.