Nieuws Mei 2018

Barça eert Iniesta

De legendarische middenvelder speelt zondag zijn laatste wedstrijd als blaugrana, afgelopen vrijdag werd er uitgebreid stilgestaan tijdens een officiële afscheidsreceptie vol met emoties, verrassingen en speciale gasten.

Andrés Iniesta uit Fuentealbilla die 22 jaar geleden aankwam en aan het eind van dit seizoen afscheid neemt van FC Barcelona, kreeg een mooi emotioneel afscheid wat hij verdiende. Camp Nou had zijn mooiste gezicht opgezet van het afscheid van Don Andrés. Dit afscheid werd gepresenteerd door de Catalaanse komediant en presentator Jordi Évole. Teamgenoten ,coaching staf, voormalige teamgenoten en leden van het bestuur waren hierbij aanwezig. Ook waren er andere sporters aanwezig zoals Marc and Pau Gasol. Iniesta’s familie was ook aanwezig en werden ook voor het voetlicht gehaald tijdens Andrés zijn afsluitende emotionele speech. De rol van zijn ouders, vrouw en andere familieleden in zijn succes was heel belangrijk.

Van een jongen naar een man op La Masia.

Zijn start bij Barça was niet zo gemakkelijk als iedereen denkt. Iniesta geeft zelfs toe: “Ik denk terug aan de reis van Albacete naar Barcelona, mijn ouders, grootouders en ik, we spraken amper 4 woorden.” Ondanks de moeilijke start werd de jongeman een man op La Masia, een speler van wereldklasse dankzij het harde werken, zijn bescheidenheid en uitzonderlijke talent.

Op deze avond in Camp Nou werd terug gekeken naar zijn debuut in Brugge in oktober 2002. Zijn beroemde doelpunt op Stamford Bridge tegen Chelsea, en zijn winnende goal op het WK in 2010, zijn zonder twijfel de meest speciale momenten voor Andrés.“Op Stamford Bridge verscheen de maagd aan ons en de maagd heette Andrés,” grapte Barça Icoon Xavi Hernández.

Mede spelers zoals Samuel Eto’o, Sergio Busquets, Jordi Alba en Gerard Piqué vergezelden Iniesta op het podium en haalden herinneringen op aan de mooie momenten zoals het winnen van de Champions League in 2006 en 2011.

Het was een prachtige eerbetoon aan Don Andrés, we zullen hem missen…

Foto: www.fcbarcelona.com