Nieuws September 2015

Barça en Atléti steunen vluchtelingen

Hét huidige gespreksonderwerp in de maatschappij is de vluchtelingenkwestie, en ook in Spanje is deze niet onopgemerkt voorbijgegaan. Nu elke sociale beweging van zich laat horen in deze lastige situatie zijn ook de voetbalclubs opgestaan om een statement te geven, en om de duizenden vluchtelingen die in Europa leven een hart onder de riem te steken. Barça had al actie ondernomen door een grote som geld te storten om daarmee de vluchtelingen in hun primaire levensbehoeften te voorzien, maar nu zal er voorafgaand aan de wedstrijd tegen Atlético Madrid ook nog speciale aandacht zijn voor de kwestie. Barça kent natuurlijk een grote verantwoordelijkheid en is deze nooit uit de weg gegaan, en blijft loyaal naar de goede doelen die ze steunen zoals UNICEF. Momenteel bereidt de stichting van FC Barcelona een groots inzamelingsproject voor waarmee de vluchtelingen uit het Midden-Oosten geholpen kunnen worden. In de komende dagen zal hier mee over bekend worden.Tegen Atlético speelt Barça voorafgaand aan het duel met een speciaal shirt, met daarop een Spaanse boodschap aan de vluchtelingen. Dit shirt zal gedragen worden als de spelers het veld op lopen, en ook Atlético zal hieraan meewerken. Hiermee hoopt Barça ook het voetbalkijkende publiek te overtuigen van het belang van deze situatie.