Nieuws Oktober 2008

Barça, gefocust op Almería

De ploeg van Guardiola heeft de focus al weer helemaal omgezet. De galawedstrijd in Basel is weer verleden tijd. Barça zal zich helemaal moeten richten op de thuiswedstrijd tegen Almería. Waar Barça een drukke midweek achter de rug heeft konden de spelers van Almería zich rustig voorbereiden op het duel. Hoewel de vreugde veel zal verzachten hebben de blaugrana maar twee dagen gehad om zich voor te bereiden. Guardiola heeft natuurlijk al stil gestaan bij het thuis duel tegen Almería. In Basel keken Iniesta, Eto’o en Abidal allen vanaf de bank. Gonzalo Arconada, de trainer van Almería, heeft er ieder geval weinig vertouwen in. Arconada meldt dat Barça in deze vorm niet te verslaan is. Almería zou dan ook blij zijn met een punt in Camp nou. "Het is natuurlijk niet onze insteek", geeft de trainer aan, "maar we zullen moeten afwachten en hopen dat we alsnog de overwinning binnen kunnen halen."