Nieuws December 2016

Barça - Gladbach 4-0

Dinsdagavond heeft Barça het laatste groepsduel van de Champions League gewonnen. In Camp Nou waren de blaugranas met 4-0 te sterk voor Borussia Mönchengladbach. Jasper Cilessen maakte zijn Champions League debuut voor Barça

In de eerste helft lieten de Catalanen al zien ook de laatste groepswedstrijd te willen winnen. Het team van Luis Enrique was de bovenliggende partij. Lionel Messi wist al na een kwartier de score te openen en maakte zijn tiende treffer in deze jaargang van de Champions League. De Duitsers konden voor rust geen vuist maken tegen Barça. Toch wist de thuisclub dit voor rust niet in de score uitdrukken, waardoor het bij 1-0 bleef.

Na rust was het tijdperk voor Arda Turan aangebroken. De Turk maakte in ruim een kwartier een hattrick en wist de blaugranas op een 4-0 voorsprong te zetten. Na deze treffers bleef het eenrichtingsverkeer. Ook in de tweede helft kon Borussia Mönchengladbach niets inbrengen tegen het team van Luis Enrique. Geen van de ploegen wisten in de slotfase van het duel te scoren, waardoor de eindstand werd bepaald op 4-0. Door deze overwinning is Barça bovenaan geëindigd in groep C.

Bekijk HIER de samenvatting van Ziggo.