Nieuws September 2014

Barça - Granada 6-0

Zaterdagavond stond de wedstrijd tegen Granada op het programma in Camp Nou. De Catalanen wisten de wedstrijd, die vooraf al lastig werd bestempeld, redelijk eenvoudig te winnen.

Enrique had Iniesta op de bank gezet deze wedstrijd en Piqué zelfs op de tribune om ze te sparen voor de Champions League. Zonder deze basiskrachten, greep Granada het initiatief en kreeg het de grootste kans op de openingstreffer. Aanvaller El-Arabi schoot goed op het doel van Bravo, maar de Barça keeper had hulp van de laat op de nul te houden.

Na wat kleine kansen voor onder andere Munir en Messi was het na een klein half uur toch raak. Neymar onderschepte een pass van een Granada verdediger en ging direct richting doel. Hij schoot de bal via de laatste man over de keeper van Granada. Hiermee was de muur van de Andalusiërs geslecht.

Vlak voor rust was het Messi, die twee verdedigers omspeelde en een perfecte voorzet gaf vanaf de rechter kant. Deze voorzet werd goed ingekopt door Rakitic en hiermee leek het alsof Barça ging rusten met een 2-0 voorsprong.

Niet was minder waar, want een minuut later lag de bal weer in het net. Messi stuurde Munir weg, maar de teenager stuitte op de keeper. Maar de rebound werd door Neymar goed binnen geschoten en hiermee was het gelijk rust.

Door de 3-0 voorsprong kon Enrique enkele spelers gaan sparen en daarom werden Sergi Roberto en Sandro meteen aan het begin van de tweede helft de dug-out uitgestuurd. Maar voordat Enrique kon wisselen lag de bal weer achter Roberto. Deze keer gaf Alves vanaf rechts een geweldige voorzet precies op het hoofd van Messi. De kleine Argentijn kopte de bal lekker binnen en dat betekende zijn 400ste doelpunt voor Barça en Argentinië.

Nog geen vijf minuten later was alweer het volgende doelpunt in de maak. Na een mooie aanval op links, kreeg Neymar de bal van Messi en kon de Braziliaanse aanvaller zijn hattrick voltooien.

Toch was de 5-0 nog niet het einde van de Barça show. Want zo’n 10 minuten voor het einde van de wedstrijd, pikte Messi de bal van een verdediger van Granada en kon daarna snel naar het strafschop gebied dribbelen om daar de eindstand op 6-0 te bepalen.

Een samenvatting van deze wedstrijd is hier terug te zien.

Opstelling FC Barcelona: Bravo, Alves, Mascherano, Mathieu, Adriano, Xavi, Busquets (63’ Bartra), Rakitic (57’ Sergio Roberto), Munir (72’ Sandro), Messi en Neymar