Nieuws November 2010

Barça in Kopenhagen

Het team van FC Barcelona is maandagmiddag op de luchthaven van Kopenhagen geland. In Kopenhagen speelt Barça dinsdagavond de belangrijk Champions League wedstrijd tegen FC Kopenhagen.

Het vliegtuig vertrok maandag ochtend een half uur te laat en tot verbazing, werd er niet gevlogen met het Barça vliegtuig maar met het vliegtuig van Sporting Braga. Dit tot groot ongenoegen van Sandro Rosell. Hij vloog samen met nog enkele andere bestuursleden mee met de selectie van Barça.

Guardiola had voor deze Champions League wedstrijd, 17 eerste elftal spelers en 2 jeugdspelers opgeroepen. Vanuit Barça B mochten Thiago en Miño de reis naar Denemarken maken. Deze spelers mochten maandagavond tijdens de training kennismaken met het veld in het Parken Stadion. Tijdens de training mocht de Deense media alleen de eerste 15 minuten aanwezig zijn en hier werd door vele journalisten gebruik van gemaakt. Zij zagen dat het team van Pep Guardiola goed ingepakt was tegen de kou, want het verschil in temperatuur was erg groot met Spanje. Tijdens de training was de temperatuur maar zeven graden.

Tijdens de training verscheen er ook nog een bekend gezicht op het veld. Dit was de oud Barça speler Patrick Andersson. Hij speelde bij Barça tussen 2001 en 2004. De Zweedse verdediger woont nu in Malmö en kwam naar Kopenhagen om met zijn oud teamgenoten, zoals Puyol, Xavi en Iniesta, af te spreken.

De wedstrijd tegen FC Kopenhagen is de kraker van deze groep. Bij winst op Kopenhagen is Barça zeker van de volgende ronde. De winst in de groep kan dan in de thuiswedstrijd tegen Rubin veiliggesteld worden. Maar eerst moet er dus gewonnen worden van FC Kopenhagen en dit kan juist een lastige klus worden volgens Guardiola. Tijdens de persconferentie verklaarde hij dat FC Kopenhagen een fysiek sterk elftal heeft, die precies weten wat ze moeten doen tijdens het verdedigen of aanvallen. Dit hebben de spelers van FC Kopenhagen ook laten zien in Camp Nou. De Barça spelers zullen vanaf de eerste minuut goed en geconcentreerd moeten voetballen.