Nieuws November 2008

Barça is klaar voor Sevilla

Barça is op vrijdag vertrokken richting Sevilla, alwaar zaterdagavond om 22:00 tegen de plaatselijke FC zal worden gespeeld. Geen gemakkelijke opgave. Sevilla heeft de minst gepasseerde verdediging in Spanje, slechts acht keer werd doelman Palop verslagen. Barça, dat de meest productieve aanval van Spanje heeft, hoopt daar wat aan te doen. Guardiola heeft zijn selectie op oorlogssterkte. Puyol en Touré zijn er weer bij en reizen meer. Messi kent geen nadelige gevolgen van de wedstrijd in Lissabon en is ook beschikbaar.

In een laatste persconferentie voor vertrek meldde Guardiola dat hij zijn jongens verkondigd heeft ambitieus en agressief de wedstrijd in te gaan. "De bal afpakken en aanvallen is morgen het motto", aldus Pep, die naar de komende vier topwedstrijden rustiger toeleeft dan de voorgaande vier partijen.

Vorig seizoen speelde Barça tweemaal in het stadion Sánchez Pizjuán. Beide keren werd met 1-1 gelijk gespeeld. Eenmaal voor competitie en eenmaal voor de Copa del Rey. In seizoen 2006/07 werd met 2-1 verloren, mede door een doelpunt van Dani Alves, die morgen tegen zijn oude werkgever zal spelen. De laatste overwinning in Sevilla dateert al weer van 30 janauri 2005, toen er aan de hand van Ronaldinho met 0-4 werd gewonnen.