Nieuws Juli 2013

Barça klaar voor eerste oefenduel

FC Barcelona maakt zich op voor de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen. Waar Nederlandse clubs eerst de provincie intrekken om met dubbele cijfers van de plaatselijke dorpsclub te winnen, pakt Barça het heel anders aan.

Zaterdag spelen de Catalanen voor het eerst in de geschiedenis tegen Lechia Gdansk. Woensdag worden de degens gekruist met het Bayern München van Pep Guardiola en zaterdag staat een uitduel bij Vålerenga Fotball op het programma.

De Spaanse internationals sluiten later bij de groep aan en dus zijn deze wedstrijden de kans voor spelers van Barça B om zich in de kijker te spelen bij trainer Tito Vilanova. De verwachting is dat er twaalf eerste elftal spelers meegaan op de trip. De rest van de selectie wordt aangevuld met spelers uit het tweede elftal.

Opvallend genoeg spelen de Polen maandag al hun eerste wedstrijd in de nieuwe competitie. Het is dan ook de vraag of trainer Michal Probierz zijn beste spelers laat opdraven in de PGE Gdanks Arena. De voor het EK 2012 gebouwde station zal met een capaciteit van 41.000 toeschouwers goed gevuld zijn.

De wedstrijd tussen Lechia Gdansk en FC Barcelona begint om 20.30 uur. Fan Club Barcelona doet via Twitter verslag van de wedstrijd om je zo op de hoogte te houden van de verrichtingen van Barça. Een wedstrijdverslag volgt later die avond op de website.