Nieuws Januari 2011

Barça – Málaga 4-1

FC Barcelona wist heeft de wedstrijd tegen Malaga met 4-1 gewonnen. Door het gelijke spel van Real Madrid eerder op de avond, heeft Barça nu vier punten voorsprong op Real.

De spelers van Barça kregen vlak voor het betreden van het veld te horen dat grote concurrent Madrid gelijk had gespeeld. Hierdoor wisten de spelers dat de wedstrijd tegen Malaga een uitgelezen mogelijkheid was, om de voorsprong van twee punten uit te vergroten naar vier punten.

Voor dat de wedstrijd begon, werd er een minuut stilte in acht genomen voor het overlijden van oud speler van Barça, Alcides Vicente Silveira. Hier na ging de wedstrijd van start en Barça liet meteen zien dat ze snel een voorsprong wilde forceren. Na een paar kleine kansen was het al na acht minuten raak. Iniesta ontving op de rand van het strafschop gebied de bal van Alves en hij wist met een goed geplaatst schot de bal achter Asenjo, de keerper van Málaga.

Na dit doelpunt bleef Barça de druk hoog houden op Málaga en dit leverde nog kansen op voor Iniesta en Pedro, maar ze kregen de bal niet in het doel. Maar tien minuten na de 1-0, weet dan Villa raak te schieten. Aan het doelpunt van hem ging een geweldig mooie steekbal van Messi vooraf.

Na de 2-0 ging Barça gewoon verder op zoek naar het volgende doelpunt. In de jacht op de 3-0 raakte Alves geblesseerd. Hij sprinte achter de bal aan, maar daardoor raakte hij geblesseerd aan zijn hamstring en hij werd meteen gewisseld voor Adriano.  Ondanks deze tegenvaller, bleeft Barça op zoek naar het volgende doelpunt. Pedro wist voor rust nog het net te vinden.  Na een mooie steekpass van Messi op Xavi, weet Asenjo de inzet van Xavi nog te redden. In de rebound schiet Pedro wel binnen. Na dit doelpunt kreeg met name Messi nog een paar goede kansen, maar Málaga keeper Asenjo, had een voortreffelijke dag, waardoor de ruststand 3-0 bleef.

Na de rust deed Barça het duidelijk wat rustiger aan. Malaga kreeg op die manier nog wat kleine kansen. De grootste kans voor Málaga werd veroorzaakt door Busquets. Hij maakte een overtreding op oud Real speler Baptista. Deze vrije trap werd door Duda op een mooie manier binnen geschoten. Hierdoor weet Málaga terug te komen tot 3-1. Maar dit doelpunt is voor Barça weer aanleiding om te gaan aanvallen.

Vijf minuten na de tegengoal van Málaga, schiet David Villa zijn tweede goal van de avond binnen. Het was de avond van de mooie passes, want deze keer gaf Xavi een geweldige bal over de grond richting Villa. Keeper Asenjo werd door Villa omspeeld en zo kon hij makkelijk scoren.

Tien minuten voor tijd kwam onder luid gejuich, Ibrahim Afellay nog in het veld, samen met Bojan. Maar deze twee spelers konden geen doelpunt meer maken en daardoor bleef de eindstand 4-1.

Opstellingen
FC Barcelona: Valdés, Alves (27. Adriano), Piqué, Puyol, Abidal, Busquets, Xavi, Iniesta (81. Afellay), Pedro (81. Bojan), Messi en Villa

Málaga: Asenjo, Manolo Gaspar, Demichelis, Weligton, Mtiliga, Apoño, Maresca (59. Eliseu), Duda, Camacho (78. Recio); Baptista y Quincy (59. Rondón)