Nieuws Juli 2013

Barça naar Midden Oosten

Op zaterdag 3 augustus, een dag na het duel om de Joan Gamper Trophy reizen leden van het bestuur van FC Barcelona af naar Palestina om de banden te versterken tussen de Palestijnen en Israëli’s. Tijdens deze trip gaat de gehele selectie van Barça mee om twee clinics te geven.

Na aankomst op het vliegveld van Tel Aviv zal de delegatie de basiliek in Bethlehem bezoeken. Hierna zal de Barça delegatie bij een receptie aanwezig zijn waar Palestijnse hoogwaardigheidsbekleders aanwezig zullen zijn. De laatste stop van de eerste dag is het Municipal Stadion in Dura. Hier zal de eerste clinic gegeven worden door de selectie van de Blaugrana´s. Deze clinic bevat workshops en spellen waaraan kinderen mee zullen doen.

De tweede dag, 4 augustus, reist het bestuur en de selectie door naar Jeruzalem waar men een receptie bezoekt van de Israëlische premier Benjamin Netanyahu en president Shimon Peres. Na deze receptie zal de Catalaanse club afreizen naar het Bloomfield Stadion in Tel Aviv, waar de tweede clinic gegeven zal worden aan 12.000 kinderen. Tijdens de tweede clinic zal de Israëlische minister van Educatie het plan lanceren om de tolerantie op scholen te vergroten.

De trip eindigt op zondagavond, waarna de selectie naar Bangkok reist voor het Aziatische gedeelte van de voorbereiding van Barça.