Nieuws Februari 2009

Barça op zoek naar doelpunt nummer 5000

FC Barcelona weet wat het zondagmiddag 17:00 te doen staat. Winnen in 'El Sardinero' van Racing Santander. Enig overgebleven titelconcurrent Real Madrid wist zaterdagavond de achterstand tot negen punten te reduceren, en dus zal Barça de zeilen moeten bijzetten om de voorsprong weer op 12 punten te brengen.

Makkelijk zal dat niet worden, want de uitwedstrijd bij Racing is nooit een 'makkie' geweest voor de blaugranas. Vorig seizoen werd het in de openingswedstrijd 0-0. De groenzwarte brigade uit Noord Spanje staat momenteel op de tiende plek. Racing kent na een succesvol seizoen 2007-08 waarin het een UEFA Cup ticket bemachtigde een moeizaam jaar. Het is wel één van de weinige teams dat een punt uit Camp Nou wist weg te slepen in de eerste ronde van de competitie.

Barça zal zonder Puyol aantreden, maar met Márquez als vervanger. De defensie zal zich goed moeten instellen op de lange aanvallers van Racing en dode spelmomenten moeten zien te voorkomen. Aan de andere kant is het vandaag de vraag of Barça haar vijfduizendste doelpunt in competitie verband weet te scoren. De teller staat nu op 4.998. Nog twee doelpunten scheiden de club van deze mijlpaal. Pep Guardiola zal met de vertrouwde aanval Messi, Eto’o en Henry voor de dag komen om te proberen de negende achtereenvolgende uitoverwinning te boeken.