Nieuws Februari 2019

Barça-Real Vallodolid 1-0

De jubileumwedstrijd van Piqué, 300 competitie-duels, begon Barça zonder Suárez, Rakitic en Lenglet. Maar wel met Dembélé, die de laatste tijd voor zijn blessure goed op dreef was en met Liga-debutant Prince Boateng. De wedstrijd begon tam en er gebeurde niets voor beide doelen. Na veertig minuten waren alle pogingen Het eerste half uur strandden alle pogingen om iets moois te ondernemen gestrand, nog voor dat een  doelpoging kon worden ondernomen. Toen ontbrandde het opeens. Eerst was het Messi, die opmerkelijk vaak balverlies had geleden, met een schot dat net nog tot corner kon worden verwerkt. En vlak daarna werd jubilaris Piqué in het strafschopgebied onreglementair gestuit. Messi benutte de penalty feilloos en passeerde ex-Barça goalie Matip: 1-0.
Na de rust was de eerste échte kans ook voor Barça, maar Matip reageerde katachtig op de inzet van Messi en voorkwam de 2-0. Vlak daarna wederom een mooie kans. Na een briljante aanname van Dembélé en pass op Messi, was het weer nét niet. Zoals ook Prince Boateng een niet te missen kans niet wist te verzilveren.  Drie grote kansen in de eerste tien minuten na rust om de wedstrijd te beslissen.
Suárez viel in voor Prince Boateng, maar ging verder met waar die gebleven was: het missen van twee enorme kansen.
Maar dan toch, in de 84e minuut een wonderschone combinatie tussen Coutinho en Suárez, waarbij Coutinho ten val werd gebracht. Wederom een penalty en wederom Messi, maar nu was Matip hem de baas. De tweede goal mocht er maar niet in, want zelfs in de minuten hierna waren er nog 3 enorme scoringskansen die om zeep werden geholpen.
Al met al geen hoogstaande wedstrijd van Barça, maar wel een meer dan verdiende overwinning.
Opmerkelijk was dat Piqué de beste speler was aan de kant van Fc Barcelona en op geen enkele fout was te betrappen.

Opstelling: Ter Stegen, Sergi Roberto, Piqué, Vermaelen, Jordi Alba, Rakitić, Vidal, Busquets, Aleñá (76. Rakitic), Messi, Prince Boateng (60. Suárez), Dembélé (70. Coutinho)

43: Messi 1-0