Nieuws November 2011

Barça - Real Zaragoza 4-0

FC Barcelona heeft zaterdag in Camp Nou eenvoudig gewonnen van Real Zaragoza, de eind uitslag was 4-0.

Vanaf de eerste minuut was het duidelijk dat Real Zaragoza maar voor één ding naar Catalonië was gekomen en dat was de schade beperkt houden. Net zoals veel andere ploegen die tegen Barça spelen, beperkte de ploeg zich tot verdedigen. Hierdoor was het voor de ploeg van Guardiola lastig om een gaatje te vinden, mede omdat het tempo te laag lag. Ook spaarde Guardiola een aantal spelers met oog op de wedstrijd van woensdag tegen AC Milaan. Zo zaten onder andere Villa, Iniesta en Abidal op de bank en zaten Pedro en Busquets op de tribune.

Voor het dat het eerste doelpunt viel hadden Alexis en Puyol al kansen gehad, maar de 1-0 viel uit eindelijk na een kleine twintig minuten. Vanaf de linkerkant van het strafschop gebied mocht Xavi een vrije trap nemen en deze was precies op het hoofd van Piqué, die raak kopte. Met dit doelpunt was de ban gebroken en ging Barça en vooral Messi, opzoek naar het volgende doelpunt. Alleen dit duurde tot vlak voor rust. Enkele spelers zoals Xavi, Maxwell Alexis en Messi, hadden kansen gehad, maar krijgen de bal er niet in, mede doordat de keeper van Real Zaragoza, Roberto, een aantal keren bekwaam redde. Messi mocht uit eindelijk toch voor de 2-0 tekenen, nadat hij de bal van Cesc had ontvangen op randje buitenspel, kon hij alleen op de keeper af en schoof hij de bal koelbloedig langs de keeper. Deze 2-0 was ook meteen de ruststand.

Na rust veranderde van het hele spelbeeld niets. Barça bleef aanvallen en Real Zaragoza bleef verdedigen. Hierdoor was het na tien minuten alweer raak. Puyol frommelde de bal binnen, nadat hij de bal van het hoofd van Keita had ontvangen. Na al het blessure leed voor de Catalaan, was het doelpunt een mooi moment voor hem. Met de 3-0 was de wedstrijd ook eigenlijk al gespeeld. De invallers Thiago, Iniesta en Villa, gaven de wedstrijd nog wat amusement waarde, door opzoek te gaan naar persoonlijk succes. Ook Cuenca, de vervanger van Pedro, liet mooie dingen zien en het was dan ook op aangeven van hem dat Villa een kwartier voor tijd de 4-0 maakte. In de slot seconde maakte Cuenca er ook nog bijna 5-0 van, maar hij schoot over het doel.

Door deze overwinning blijft de achterstand op Real Madrid drie punten, want Real wist de topper in Valencia met 2-3 te winnen. Wilt u nog na praten over de doelpunten of over de spelers, dan kunt u dat doen op ons forum.

Opstelling FC Barcelona: Valdés, Alves, Piqué, Puyol, Maxwell, Keita, Xavi (55' Thiago), Fàbregas (66' Villa), Cuenca, Messi en Alexis (55' Iniesta)