Nieuws Augustus 2013

Barça scoorde veel in het voorseizoen

Als het voorseizoen van FC Barcelona een voorbode is van het seizoen, dan zitten de Barça fans goed. Want het team van nieuwe trainer Tata Martino wist in 6 wedstrijden, 27 keer het net te vinden. Dit is een gemiddelde van 4,5 doelpunt per wedsstrijd en dit is het hoogste gemiddelde van het laatste decennium.

Natuurlijk was het Messi die Barça aan veel doelpunten hielp, maar er was nog een andere opvallende naam. De naam van Barça B speler Dongou. De meeste fans kende zijn naam nog niet, maar met drie doelpunten wist hij de aandacht op zich te vestigen. Door zijn goede spel, werd hij als één van de weinige Barça B geselecteerd voor de Azië toer.

In het voorseizoen kreeg Barça te maken met een grote tegenslag, het wegvallen van Tito Vilanova, maar onder Martino zag het spel er goed verzorgd uit met fris combinatie spel. Het hoogte punt was eigenlijk het debuut van Martino. In de wedstrijd tegen Santos in het eigen stadion werd de tegenstander overrompeld met snel combinatie spel en vele doelpunten.