Nieuws Oktober 2013

Barça speelt gelijk tegen Brondby

Misschien wisten jullie dit niet, maar FC Barcelona heeft ook een vrouwenteam. De vrouwen (feminine) wonnen vorig jaar nog de Spaanse beker én de landstitel. Vanwege het veroveren van het Spaans kampioenschap mag Barça dit seizoen aantreden in de Champions League.

Het sterke Deense Brondby was woensdag de tegenstander voor een plek bij de laatste zestien. Er werd gespeeld in het Miniestadi waar de mannen van Barça B hun thuiswedstrijden spelen. In een gelijk opgaande wedstrijd wisten beide ploegen niet te scoren. FC Barcelona had veel balbezit maar kwamen niet door de verdediging van de Deense speelsters. Opvallend genoeg wisselde coach Xavi Llorens nul keer. Wat kan betekenen dat de feminine topfit zijn. Dit kan nog weleens van doorslaggevend belang zijn in de return op woensdag 16 oktober in Denemarken.