Nieuws Juli 2009

Barça start competitie tegen Sporting Gijón

FC Barcelona begint komende competitie met een thuiswedstrijd tegen Sporting Gijón. Deze zal maandag 31 augustus gespeeld worden vanwege het feit dat vrijdag 28 augustus in Monaco zal worden gestreden om de Europese Super Cup.

Belangrijkste data van het speelschema zijn de wedstrijden tussen FC Barcelona en Real Madrid. In het weekend van 29 november 2009 wordt er in Camp Nou gespeeld en in het weekend van 11 april in Bernabeu.

De eerste kraker staat voor de derde speelronde wanneer Atlético Madrid op 20 september op visite komt. De stadsderby tegen Espanyol staat voor 13 december gepland.

Vanwege het WK 2010 sluit de competitie eerder dan gewend, namelijk op 16 mei. Dat levert dan ook viermaal een doordeweekse wedstrijd op. De finale van de Copa del Rey staat voor 26 mei op het programma.