Nieuws Maart 2013

Barça v Milan - Wist je dat…?

FC Barcelona en AC Milan zullen dinsdagavond tegen elkaar strijden om een plek in de kwartfinales van de Champions League. De Italianen hebben de 2-0 voorsprong na de wedstrijd in het San Siro, maar de blaugranas zijn vastbesloten alles te geven in eigen huis en een ticket naar de volgende ronde te bemachtigen.
Hier volgen de leukste en interessantste feiten en statistieken over deze belangrijke wedstrijd.

* In het tweeluik tussen de twee ploegen vorig seizoen versloeg Barça de Italianen in de kwartfinales van de Champions League (0-0 en 3-1). Barça won eveneens van Milan in de halve finale van het 2005/06 seizoen (0-1 en 0-0).

* Als het team van Tito Vilanova Milan elimineert dan zou dat voor Barça de zesde keer op rij zijn dat ze het tot de kwartfinales in de Champions League schoppen.

* Van de veertien keer dat Barça de Italianen ontvangen heeft in Camp Nou hebben de blaugranas zes keer gewonnen, vier keer verloren en vier keer een gelijkspel behaald.

* Voor Bojan Krkić wordt dit de eerste wedstrijd in het Camp Nou sinds hij vorig seizoen naar AS Roma vertrok, en daarna voor AC Milan ging spelen.

* De coach van AC Milan, Massimiliano Allegri, heeft vijf keer tegenover Barça gestaan. Hij won slechts één keer, verloor twee keer en speelde twee keer gelijk. Hij heeft nog nooit van Barça verloren met een score die dinsdagavond genoeg zou zijn voor de blaugranas om zich voor de kwartfinales te kwalificeren.

* Van de 63 doelpunten die Milan dit seizoen heeft gescoord werden er 44 gescoord in de tweede helft.

* Pazzini, die negen keer scoorde in de elf keer dat hij kwam opdraven, zal dinsdagavond niet spelen wegens een blessure.

* AC Milan heeft nog niet één keer verloren in het jaar 2013. Ze staan momenteel derde in de Serie A, slechts twee punten verwijderd van Napoli en elf van de koploper, Juventus.

* Vier spelers van Barça hebben al een gele kaart op zak en zijn daarmee maar één kaart verwijderd van een schorsing: Adriano, Song, Mascherano en Pedro. Ook bij Milan staan er vier spelers op scherp: Mexès, Bonera, Flamini en Montolivo.

* Voor scheidsrechter Viktor Kassai wordt het de tweede keer dat hij een wedstrijd van Barça overziet. De eerste wedstrijd was de finale van de Champions League in het 2010/11 seizoen, toen de mannen van Guardiola Manchester United versloegen met 3-1. Kassai heeft ook al één keer een wedstrijd van Milan gefloten, toen de Italianen met 4-0 wonnen van Arsenal in het 2011/12 seizoen.