Nieuws Oktober 2013

Barça vrouwen door in Champions League

In de Champions League voor vrouwen heeft het team van FC Barcelona in Denemarken met 2-2 gelijkgespeeld tegen Brondby. Door dit gelijke spel en het resultaat van 0-0 in het Mini Estadi zijn de Blaugrana vrouwen door naar de volgende ronde van de Europacup der Landskampioenen.

De Deense kampioen begon sterk aan de wedstrijd en kwam binnen een half uur op voorsprong. Dit was het enige doelpunt in de eerste helft. Na rust kwam het team van Xavi Llorens beter uit de startblokken. Dit resulteerde al na 7 minuten in de tweede helft in een doelpunt van Marta Corredera. Drie minuten voor tijd kwamen de Barça vrouwen op 1-2 voorsprong in een counteraanval, afgerond door de Servische Jelena Čanković . In blessuretijd wist Sorensen aan de kant van Brondby nog de gelijkmaker te maken.

In de achtste finales moet het Catalaanse team het opnemen tegen FC Zürich. Het Zwitserse vrouwenelftal wist na een 2-1 overwinning en een 1-1 gelijkspel
Sparta Praag uit te schakelen. De heenwedstrijd is gepland of 9 of 10 november, de terugwedstijd op 13 of 14 november.

FC Barcelona: Ràfols, Unzué, Torrejón, Ruth, Melani (64’ Laura), Virginia, Corredera, Míriam, Vicky, Soni (90’ Kenti) en Alèxia (64‘ Jelena).