Nieuws Januari 2012

Barça weer in training

Maandag om 17:00 uur landde het vliegtuig vanuit Argentinië met daarin Lionel Messi. Vanuit de terminal van El Prat vertrok Messi direct met een taxi naar het Ciutat Esportiva Sant Joan Despí voor een lichte training. Lionel trainde de eerste keer van dit kalenderjaar nog zonder de groep. Die waren net klaar met hun training toen de Argentijn aan kwam op het trainingscomplex.

Het nieuwe jaar begon voor de rest van het team van Josep Guardiola eerder al op de dag. Bij die training kon de coach Iniesta, Puyol, Keita en Alves verwelkomen nadat zij om verschillende redenen de laatste training van 2011 op oudejaarsavond misten. Éric Abidal trainde binnen apart van de groep omdat hij nog herstellende is van een verkoudheid. Martín Montoya en Isaac Cuenca trainden ook met het eerste elftal mee.

Vooral de terugkeer van Andrés Iniesta is goed nieuws voor Guardiola. De middenvelder had 15 dagen rust gekregen om te herstellen van de hamstringblessure die hij kreeg in de Copa del Rey wedstrijd tegen L’Hospitalet vlak voor de kerst. De terugkeer betekende dat Iniesta al na 11 dagen klaar was voor een training met de groep.

Carles Puyol, die de wedstrijd met Catalonië moest missen door een dijbeenblessure keerde net als Seydou Keita weer terug op het veld. Zij trainde 31 december apart van de groep in de gym. Dani Alves miste de laatste training van 2011 doordat hij, net als Lionel Messi, langer vakantie in Brazilië had gekregen.