Nieuws Maart 2011

Barça–Getafe 2-1

Barcelona heeft het duel tegen Getafe met 2-1 gewonnen. Voorafgaande aan de wedstrijd was er een steunbetuiging aan de pas geopereerde Abidal te zien op de grote schermen in Camp Nou. Ook beide elftallen gaven hun steun doormiddel van een boodschap op hun shirts: T’Estimen Abi (We houden van je, Abi). Barcelona begon het duel, opgedragen aan Abi, spectaculair. Messi nam een bal op de borst aan na een pass van Xavi en vervolgde met een omhaal. De doelman stond er dicht op en redde de fantastische inzet van de Argentijn. Barça kwam toch op voorsprong met een wonderschoon doelpunt. Dani Alves jaagde de bal met een drop kick van afstand het net in. Een fantastisch goal voor de Braziliaan, die hem opdroeg aan zijn vrouw. Barcelona bleef druk zetten en kansen creëren. Villa kreeg een aantal kansen maar bleek niet gelukkig te zijn in de afronding. Na 22 minuten spelen kwam Camp Nou met een mooi gebaar aan de nummer 22, Abidal. Een minuut lang kreeg de Fransman een ovatie van het publiek. Nog meer gemotiveerd gingen de blaugranas door. Kansen van Xavi en Villa troffen alleen geen doel. De blaugranas gingen met een 1-0 voorsprong de kleedkamers in.

De tweede helft startte goed met een actie van Alves die alleen net buitenspel stond. Kort daarop wist Bojan toch snel de voorsprong uit te breiden naar 2-0. De aanvaller kapte de bal, legde hem voor zijn linker en schoot. Met een beetje geluk verdween de bal via een verdediger in de goal. Barcelona zette veel druk op Getafe, die ook veel ruimte weggaven. Alleen de eindpass wilde niet goed gaan. Eerst Bojan op Villa en later Villa op Messi verzorgden een slechte eindpass. Waar Barcelona de gehele wedstrijd wist te domineren kwam het tegen het einde toch nog even in problemen. Getafe wist uit het niets kort voor het eind de 2-1 te maken. Een voorzet van oud blaugrana Victor Sanchez werd knap afgewerkt door Manu. Valdés was kansloos. In de extra tijd kregen de bezoekers zelfs nog een kans op een gelijkspel. De Barça verdediging zorgde voor opluchting waardoor de 3 punten terecht in Barcelona bleven. Xavi kreeg kort voor het einde nog wel een domme gele kaart omdat hij de bal wegtrapte. Hierdoor is de middenvelder geschorst in het uitduel tegen Villarreal.

Valdés, Alves, Piqué, Milito, Adriano, Mascherano, Xavi, Iniesta (81 Afellay), Villa (89 Villa), Messi en Bojan (67 Keita)

Kijk hier de samenvatting van Barcelona-Getafe (www.sport1.nl)

Gerelateerd nieuws