Nieuws Oktober 2008

Barcelona productief, prijs voor Xavi

Na de 6 wedstrijden die dit seizoen oud is, heeft Barça al 18 keer gescoord. Een gemiddelde van 3 per wedstrijd, wat de productiefste start van de competitie betekent sinds het seizoen 1981-1982. Met beide vijf doelpunten voeren Messi en Eto‘o de topscorerslijst van Barcelona aan. Daarnaast is het goed te zien dat Barça naast velddoelpunten ook scoort uit stilstaande situaties. Waar bijvoorbeeld hoekschoppen de laatste jaren weinig succesvol waren, wordt hier nu wel uit gescoord. Noemenswaardig is dan ook dat van deze 18 doelpunten er 5 met het hoofd gescoord werden.

Prijs voor Xavi

Na zijn benoeming tot beste speler van het afgelopen EK in Oostenrijk en Zwitserland door de UEFA, is Xavi Hernàndez maandag ook door dagblad Marca uitgeroepen tot beste speler van het toernooi. Xavi had een belangrijk aandeel in de eerste Europese titel van Spanje.